Da vi mødte game-makeren grinede hun og fortalte, at hun i går havde haft en helt håbløs familie, der tog 5 timer om at fuldføre den her puzzle – hendes cutoff time var 2,5 timer. Vi grinede med og var sikre på, at vi ville gøre det laaangt bedre. 5 timer senere….
Men det gjorde på ingen måde ondt at være blandt de langsomste, som hun kan grine af i fremtiden – for vi har haft en af de mest fantastiske dage fyldt med puzzles, historie om Sherlock Holmes en lang gåtur gennem Edinburghs gemte perler.
Det var virkelig en helt fantastik dag, hvor vi langsomt men sikkert fandt frem til løsningerne, hvis bare vi fik tid nok. Ikke noget med at give op og ringe til hende for at få clues. Vi havde brug for hende 2 gange. Den ene gang skyldtes en sproglig udfordring, hvor vi ikke havde forstået at hastie var en person og ikke som vi oversatte det til ‘forhastet’. Og anden gang var, da vi havde smidt kortet væk på vej mellem 5. og 6. post. Rub ME.
Afslutningen på en gammel, dramatisk og virkelig smuk kirkegård med gamle gravsten, engle, pyramider, søjler og stenvægge. Fyldt med atmosfære og skønhed.
Den her puzzle var Alexanders ide og planlægning.